Economics as human art
Вариант
№ 2
I.
Прочитайте текст, выпишите незнакомые слова,
переведите их. Письменно переведите весь текст
Economics
as academic discipline
Economics
is as old as the human race: it is probably the first art which man acquired.
When some cavemen went out to hunt while others remained to defend the fire or
when skins were traded for flint axes we had economics. But economics as an
academic discipline is relatively new: the first major book on economics Adam
Smith´s “The Wealth of Nations” was published in 1776. Since that time
the subject has developed rapibly and there are now many branches of the
subjects such as microeconomics, international economics and econometrics as
well as many competing schools of thought.
There
is an economic aspect to almost any topic we care to mention of education.
Economics is a comprehensive theory of how society works. But as such it is
difficult to define. The great classical economics Alfred Marshall defined
economics as “the study of l man in the everyday business of life”.
This
is rather too vague a definition. Any definition should take account of the guiding
idea in economics which is scarcity. Virtually everything is scarce; not just
diamonds or but also bread and water. How can we say this? The answer it that
one only has to look around the world to realize that there are not enough
resources to give people all they want. It is not only the very poop who feel
depriver, even the relatively well-off seem to want more. Thus when we use the
word ‘scarcity’ we mean that:
All
resources are scarce in the sense that there are not enough to fill everyone’s
wants to the point of satiety.
We
therefore have limited resources both in rich countries and poor countries. The
economist’s job is to evaluate the choices that exist for the use of these
resources. Thus we have another characteristic of economics: it is concerned
with choice.
Экономика
как экономическая дисциплина
Экономика
стара как человечество: это возможно первое из искусств, приобретенных
человеком. Когда несколько первобытных отправились на охоту, другие оставались
охранять огонь, другие отдирали шкуру – кругом сплошная экономика. Но экономика
как академическая дисциплина относительно как первая важная книга об экономике
Адама Смита «Богатство народа» была опубликована в 1776 г. С тех пор тема стала
быстро развиваться, и появилось много разных ответвлений в областях таких как:
микроэкономика, мировая экономика и эконометрика как следует, не смотря не на
что.
Экономический
аспект упоминается в любой теме образования. Экономика всесторонняя теория как
общество работы. Но определяются как токовые трудности. Великая классическая
экономика Альфреда Маршала определяет экономику как «учение 1-го человека в
каждодневной деловой жизни».
Это
скорее слишком нежное определение. Любое определение должно нести руководство
идеи в экономике, которые редки. Фактически всего недостаточно, не только алмазов,
но так же хлеба и воды. Что вы можете сказать на это? Ответ на это только один,
оглянутся вокруг в мире, чтобы понять то, что недостаточно ресурсов, дать людям
средств, если этого хотят. Это не только очень бедные, кто терпит недостаток,
но и относительно богатые хотят большего. Таким образом, когда мы используем
слово «дефицит» мы имеем в ввиду:
Все
ресурсы скудны, в смысле всем недостаточно всего того чего хочет каждый.
Мы
поэтому должны ограничить добычу в богатых странах. Работа экономиста должна
оценивать выборы, которые существуют для использования этих ресурсов. Таким образом,
у нас есть другая характеристика экономики: это забота с выбором.
II.
Составьте три вопроса и ответьте на них.
1.
What from is academic discipline old as
the human race?
Economics
is as old as the human race.
2.
When was published the first major book
on economics Adam Smith’s?
The
first major book on economics Adam Smith’s was published in 1776.
3.
What kind aspect to almost we care to
mention of education?
III.
Переведите следующие предложения, обращая на
неопределенные местоимения и их производные.
1.
Can anybody show me the way to the
station?
Может
кто-нибудь показать мне путь к станции.
2.
He didn’t try to do anything.
Он
не пытался сделать что-нибудь.
3.
The commission has found nothing wrong.
Комиссия
не нашла никаких неисправностей.
IV.
Дайте полные ответы на следующие вопросы.
1.
Can you see anything though the window?
I can see something thought the window.
2.
Will you bring any English newspaper
tomorrow?
No, s can’t do that. I can’t bring any English
newspaper tomorrow.
3.
Do you know any French words?
No, I don’t know French words.
4.
Is there any picture in your room?
There is not any picture in my room.
V.
Переведите следующие предложения на русский язык,
обращая внимание на условные придаточные предложения
1.
You will get good results if you apply
this method of calculation.
Ты
можешь получить отличный результат, применив этот метод расчета.
2.
If he had taken a taxi, he would have
come on time.
3.
If the speed of the body were 16 km per
second, it would leave the solar system.
Если
скорость тела 16 км. В секунду, то оно может покинуть солнечную систему.
Список
используемой литературы:
1.
Русско-английский
словарь. – Мн.: Беларусь, Х\У, 306с. 1991.